19 січня 2017 року в Миргородському міськрайонному центрі зайнятості проведено круглий стіл із представниками органів влади та місцевого самоврядування, соціальними партнерами, представниками ринкоутворюючих підприємств з метою висвітлення результатів проведеної роботи за 2016 рік. Директор центру зайнятості Ірина Соломаха ознайомила присутніх зі станом ринку праці в районі, поінформувала про внесок служби в соціально-економічний розвиток міста та району, презентувала спектр послуг, який надається центром зайнятості.
Особливий акцент поставлено на пріоритетних засадах реформування служби зайнятості:
1. Впровадження електронних сервісів, які сприятимуть обслуговуванню клієнтів без відвідування центру зайнятості:
• Роботодавцям спрощено процедури надання інформації про потребу у робочій силі та звітності у «Електронному кабінеті роботодавця»;
• Шукачі роботи отримали можливість зарезервувати час для отримання послуг у службі зайнятості по «Електронній черзі безробітних», не виходячи з дому.
2. Посилення індивідуального підходу до клієнтів служби:
• Ретельний підбор претендентів для задоволення потреби роботодавців у професіональних кадрах;
• Персональний супровід працевлаштованих громадян з метою моніторингу ситуації на локальному ринку праці та можливістю оперативно реагувати на зміни.
3. Створення ефективного кадрового резерву працівників та його використання роботодавцями, формування банку кадрових анкет шукачів роботи.
Під час зустрічі відбулася дискусія по питаннях легальної зайнятості та впливу підвищення розміру мінімальної заробітної плати на діяльність підприємств. Щодо легальної зайнятості учасники були одностайні в думці, що це запорука успішного соціально-економічного зростання, але на практиці механізми легалізації та відповідальність за порушення законодавства майже не діють.
Як зауважили учасники наради, при підвищенні розміру мінімальної заробітної плати спостерігаються явища оптимізації чисельності працівників та їх вивільнення. Особливо це стосується фізичних осіб-підприємців, які масово згортають свою діяльність, адже не бачать в ній економічної доцільності.
За словами керівників підприємств спостерігається дефіцит кадрів, — складно знайти висококваліфікованих працівників за робітничими професіями, відсутня мотивація до навчання серед молоді.
Підводячи підсумок, учасники зустрічі дійшли висновку, що служба зайнятості — це дієвий, насамперед соціально-економічний інструмент, але ефективність його функціонування залежить від багатьох зовнішніх чинників:
• законодавства в соціальній сфері, яке б мотивувало громадян до зайнятості, а не до отримання соціальних виплат;
• діяльності контролюючих органів, яка б стимулювала економічних суб’єктів до дотримання норм законодавства з додержанням фінансової, податкової, кадрової дисципліни;
• роботи місцевих органів державної влади та самоврядування по вихованню в учасників соціально-економічних процесів соціальної відповідальності;
• якості функціонування закладів професійно-технічної освіти для системної підготовки професійних кадрів для задоволення потреб суб’єктів економіки.