02.11.2016 | 13:47

1 листопада 2016 року Інститут економіки і права Відкритого міжнародного університету розвитку людини «Україна» організував і провів засідання круглого столу за темою «Особливості професійної освіти соціальних працівників в Україні».

Участь у засіданні круглого столу взяв Микола Окара, начальник відділу організації профорієнтації обласного центру зайнятості.

Починаючи з 12 квітня 2016 року Державна служба зайнятості працює у відповідності до положень Регламенту роботи центрів зайнятості щодо задоволення потреб клієнтів (алгоритму дій та виконання функцій).

Концепцією змін передбачено:

- забезпечення якісного підбору персоналу на замовлення роботодавців;

- задоволення потреб клієнтів щодо їх зайнятості та розвитку професійної кар’єри;

- посилення ролі керівника ЦЗ в управлінні персоналом та контролі ризиків.

- використання нових підходів укомплектування вакансій роботодавцеві (на засадах РЕКРУТИНГУ) та підбору підходящої роботи особі.

Якими ж ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНИМИ ЯКОСТЯМИ мають володіти майбутні соціальні працівники та чи готові вони ПРОФЕСІЙНО виконувати РОБОТУ, розглянемо на прикладі діяльності Державної служби зайнятості щодо системного ВИРІШЕННЯ СУСПІЛЬНИХ ВИКЛИКІВ:

СУСПІЛЬНИЙ ВИКЛИК І.

Соціальне супроводження демобілізованих військовослужбовців, які проходили військову службу в районах проведення антитерористичної операції, та членів їх сімей.

Полтавським обласним центром зайнятості ініційовано проведення в кожному базовому центрі зайнятості спільних зустрічей за принципом «Центр під одним дахом» демобілізованих військовослужбовців, учасників АТО з представниками влади та органів місцевого самоврядування.

На такі зустрічі запрошуються:

- представники усіх соціальних структур, в компетенцію яких входить вирішення актуальних питань учасників АТО;

- заступник голови райдержадміністрації (міськвиконкому);

- представник Центру допомоги учасникам антитерористичної операції при облдержадміністрації (райдержадміністрації).

За період січня-жовтня 2016 року організовано та проведено 147 зустрічей (семінарів) за принципом «Центр під одним дахом» з демобілізованими військовослужбовцями та учасниками АТО, в яких взяло участь 1747 осіб.

СУСПІЛЬНИЙ ВИКЛИК ІІ.

Виконання  Полтавською обласною службою зайнятості спільного рішення Полтавського військового комісаріату та Полтавської обласної державної адміністрації щодо проведення спільних заходів з відбору кандидатів на військову службу за КОНТРАКТОМ в Збройних Силах України.

Збройні Сили України зайняли активну позицію на ринку праці через постійну пропозицію вакантних місць з привабливими умовами оплати праці та широким соціальним пакетом.

Зважуючи на вищезазначене, Полтавська обласна служба зайнятості вживає відповідні заходи, щодо максимального залучення до працевлаштування (прийняття на військову службу за КОНТРАКТОМ) громадян, які перебувають на обліку в центрах зайнятості як безробітні.

Протягом січня-жовтня 2016 року організовано та проведено 606 Семінарів  з орієнтації на службу в Збройних Силах України, в яких взяло участь 6165 осіб.

За сприяння Державної служби зайнятості КОНТРАКТ зі ЗСУ підписало 187 осіб.

СУСПІЛЬНИЙ ВИКЛИК ІІІ.

Співпраця Полтавської обласної служби зайнятості з Управлінням Національної поліції України у Полтавській області.

З 12 вересня 2016 року у Полтавській області було відкрито набір співробітників до Національної поліції України  на вакансії ДІЛЬНИЧНИХ ОФІЦЕРІВ та СЛІДЧИХ.

У період з 26 вересня по 11 жовтня 2016 року, відповідно до сформованого Графіка, проведено 74 зустрічі з безробітними громадянами, під час якої представник органів Національної поліції України провів презентацію професії «ДІЛЬНИЧНИЙ ОФІЦЕР».

За результатами зустрічі 65 осіб із числа безробітних виявили бажання служити в лавах Національної поліції України та заповнили Анкету.

У період з 26 вересня по 11 жовтня 2016 року, відповідно до сформованого Графіка, проведено 32 зустрічі з безробітними громадянами, під час якої представник органів Національної поліції України провів презентацію професії «СЛІДЧИЙ».

За результатами зустрічі 11 осіб із числа безробітних виявили бажання служити в лавах Національної поліції України та заповнили Анкету.

При організації НАВЧАННЯ майбутніх соціальних працівників навчальний заклад повинен приділяти особливу увагу опануванню студентами ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ, яка оцінюється за наступними критеріями:

- комунікабельність фахівця;

- уміння працювати в команді;

- уміння планувати і організовувати свою роботу;

- уміння включатись у ситуацію і допомагати клієнту вийти з кризового стану;

- уміння захищати права клієнтів;

- бажання підвищувати власну професійну компетентність.

В реальній практичній діяльності соціального працівника названі критерії проявляються у тісному взаємозв’язку, переплітаються і доповнюють одна одну, а разом взяті вони дозволяють мати повне уявлення про характер майбутньої професійної діяльності спеціаліста цієї галузі.

Система професійної підготовки студентів до соціальної роботи повинна спиратися на науково-методичне забезпечення навчального процесу з урахуванням ПОТРЕБ СУСПІЛЬСТВА.

 Розглянемо ВИДИ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ майбутнього соціального працівника:

- соціальна компетентність;

- комунікативна компетентність;

- психологічна і соціально-психологічна компетентність;

- психологічна і педагогічна компетентність;

- правова компетентність.

Кожен із перерахованих видів компетентності має свої особливості саме завдяки специфіці виконуваної діяльності.

Висока ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНЦІЯ - є базовим показником ГОТОВНОСТІ випускників до соціальної роботи з РІЗНИМИ КАТЕГОРІЯМИ НАСЕЛЕННЯ. Але цього недостатньо.

Крім отриманих студентом професійних знань, важливу роль відіграють сформовані (або НЕ сформовані) УМІННЯ і НАВИЧКИ.

Про готовність майбутнього соціального працівника до системного ВИРІШЕННЯ СУСПІЛЬНИХ ВИКЛИКІВ свідчить володіння алгоритмами, що характеризують специфіку сучасних технологій соціальної роботи.

До них належать:

- динамічність (гнучкість), яка проявляється у постійній зміні змісту та формі роботи;

- неперервність, що визначається потребою постійної підтримки контакту з клієнтом;

- циклічність (ритмічність), тобто повторення етапів, операцій;

- ступінь впливу на клієнта на різних етапах взаємодії з ним.

Загалом, все це дозволяє стверджувати, що здобуті студентами НАУКОВІ ЗНАННЯ (як фундамент ПРОФЕСІЙНОЇ ГОТОВНОСТІ) лише тоді матимуть ЦІННІСТЬ, коли вони зможуть ВОЛОДІТИ вказаними УМІННЯМИ  та НАВИЧКАМИ під час своєї професійної діяльності.