
Вирощування лохини набирає обертів у багатьох областях України.
Вже є чимало господарств із площею насаджень у десятки чи сотні гектарів, закладаються нові ягідники. Цікаво, що більшість підприємств стартує із декількох соток, а далі поступово масштабує свою діяльність.
Саме так розпочинали свій лохиновий бізнес двоє братів: колишній фінансист Олексій ТИМОЩУК та професійний журналіст Ігор ФІЛОНЕНКО.
Ягідна ферма «БРАТИ ЛОХИНОВИЧІ» була заснована у 2018 році.
Розташована Ягідна ферма у селі Колісниківка, Кобеляцької громади Полтавської області.
Ідейним натхненником та інвестором став Олексій ТИМОЩУК.
Втіленням проєкту в життя зайнявся Ігор ФІЛОНЕНКО.
А починалося все із 25 «соток» землі та придбання 4-х тисяч саджанців лохини IN VITRO. Двомісячні саджанці були придбані на підприємстві «Долина-Агро», що на Івано-Франківщині.
Сьогодні у приватній власності Ігора ФІЛОНЕНКА знаходиться земельна ділянка загальною площею 3,2 га.
Ягідна ферма «БРАТИ ЛОХИНОВИЧІ» спеціалізується на вирощуванні лохини (чорниці високорослої) та суниці садової.
Реалізація лохини (чорниці високорослої) та суниці садової відбувається бюджетним установам через систему держзакупівель «Прозорро» та через власний інтернет-магазин.
Бізнес-ідея пана Ігоря полягає у масштабуванні вирощування та реалізації плодо-овочевої продукції, саджанців та розсади.
Напрацьовований практичний досвід та наявна земельна площа дають можливість підприємцю розширити асортимент продукції, яка вирощується та збільшити її обсяги у 3 рази для подальшої реалізації, як населенню, так і бюджетним закладам.
Для цього Ігор ФІЛОНЕНКО постійно займається самоосвітою:
- у 2016 року брав участь у навчальному семінарі у Львові за темою «Вирощування суниці садової»;
- пройшов онлайн-курси освітньої програми складання грантових пропозицій в «ДІЯ» і з
2022 року є постійним продавцем через систему держзакупівель «Прозорро»;
- у 2024 році брав участь в освітньому курсі для представників малого аграрного бізнесу від «Карітас Україна».
Зараз Ігор ФІЛОНЕНКо бере участь в освітній програмі фінансової грамотності, що реалізується проєктом під назвою «SEED 4.0».
Поза тим Ігор ФІЛОНЕНКО є учасником державної програми «Власна справа».
Отримав позитивне рішення щодо надання мікрогранту у розмірі 150 тисяч гривень.
На отримані кошти підприємець придбав:
1. Обладнання:
- Теплиця плівкова 6х8 метрів;
- Фреза грунтообробна;
- Культиватор універсальний;
- Сівалка точного висіву овочева;
- Намет торговельний з логотипом.
2. Саджанці і товари:
- Саджанці суниці;
- Агроволокно;
- Добрива комплексні водорозчинні;
- Засоби захисту рослин в асортименті.
Придбання плівкової теплиці дасть можливість вирощувати розсаду і саджанці протягом девяти місяців та зберігатии їх взимку, що дає можливість продавати продукцію із березня по грудень і цим самим подовжити період отримання доходу із чотирьох до девяти місяців.
Придбання культиватора до трактора Кентавр 160В дасть можливість повністю механізувати процеси обробітку грунту і за рахунок цього збільшити кількість оброблюваної площі землі, підвищити продуктивність праці та урожайність.
Придбання торгівельного намету із логотипом даасть можливість обладнати постійне і впізнаване торгівельне місце на ринку Кобеляк для реалізації, як плодо-овочевої продукції так і саджанців та розсади.
Придбання агроволокна забезпечить отримання більш ранньої продукції та убезпечує від весняних заморозків.
Придбання елітних саджанців суниці садової дасть можливість отримати власну розсаду і збільшити кількість сортів для подальшого продажу із існуючих 8 до 15-ти.
Застосування сучасних водорозчинних добрив дасть можливість суттєво підвищити урожайність та покращити якість продукції.
Використання універсальних засобів захисту рослин дасть можливість обробляти ними різні культури і захистити їх від бурянів, шкідників та грибкових захворювань.
В чому полягає унікальність Ягідної ферми «БРАТИ ЛОХИНОВИЧІ»?
Попит на свіжу ягоду в Україні протягом останнього десятиліття залишається стабільним, коливаючись виключно під впливом погодніх умов.
Аналіз ринку свідчить про те, що споживач прагне отримувати свіжу ягоду протягом максимально довшого терміну, що ми можемо досягти вирощуючи сорти із різним терміном дозрівання.
Ринок бюджетних зікупівель є і залишається дуже привабливим через стабільність закупок, зрозумілу і прогнозовану систему оцінки якості товару і високу платоспроможність клієнтів.
Ігор ФІЛОНЕНКО обирає класичні, перевірені роками сорти і не дуже вірить в магічні рекламні врожаї розрекламованих новинок.
Крім того, багато нових сортів ліцензійні, мінімальна кількість для їх закупівлі має становити від 10 тис. штук. Відтак малому фермеру вони не доступні.
Тож пан Ігор вирішив зробити ставку на «класику».
Станом на тепер підприємець вирощує наступні сорти лохини: «Дюк», «Блю Кроп», «Еліот».
Суниці садові вибирав різних термінів достигання, щоб створити конвеєр: має ранній сорт «Альба», середньостиглий «Ельсанта» і пізній сорт «Мальвіна».
Ягода надходить в продаж виключно в Євро-тарі (картонний ящик та пінетка на 0,5 кг).
Період реалізації, за рахунок вирощування сортів різного періоду достигання, становить 9 тижнів на відміну від 3 тижнів у конкурентів.
Ягода реалізується в асортименті:
- суниця садова;
- лохина;
- чорна смородина.
Є можливість онлайн продажів через сайт.
«Займаючись ягідництвом, я помітив, що в цій справі дрібниць не буває. Якщо відпрацюєш подачу добрив, поливної води, збалансуєш кислотність на 100%, а обрізку як слід не проведеш - результат буде в рази меншим від очікуваного. Все потрібно робити із максимальною віддачею. Або не робити взагалі!», - ділиться секретом свого успіху Ігор ФІЛОНЕНКО.