25.06.2019 | 17:30

Державна служба зайнятості з початку нинішнього року запровадила новий порядок обслуговування клієнтів.

Під час відповідних тренінгів працівники служби оволоділи навичками, необхідними для виконання функцій реєстратора і кар’єрного радника, тобто фахівців, які супроводжують безробітного у процесі пошуку роботи.
Разом із фахівцями, які щодня працюють на прийомі населення, у ролі реєстраторів спробували себе і директори філій Полтавського обласного центру зайнятості.

Реєстратор здійснює первинний прийом, реєстрацію, анкетування клієнта, підбір вакансій. Цей спеціаліст першим зустрічає відвідувача, вивчає його цілі й очікування, налаштовує і мотивує на працю.

Наші директори діляться  враженнями від такого експерименту. Отримавши досвід роботи безпосередньо на прийомі громадян, міркують про те, що треба змінити в діяльності служби для ефективнішого обслуговування клієнтів.

***  

Любов РІЗУН, директор Гадяцької міськрайонної філії Полтавського обласного центру зайнятості. 

Вважаю дієвою таку форму роботи. Реально бачу, чим займається спеціаліст на прийомі, на які питання відвідувачів дає  відповідь, які проблеми у людей. Ніхто не застрахований від таких життєвих випадків, як втрата роботи. Ті, хто звертаються вперше, переживають стрес. Людину треба заспокоїти, підтримати, приділити  приділити максимум уваги.

Досвід  роботи на прийомі людей для мене корисний. Коли директор виконує функції реєстратора і коли всі співробітники  філії  філії можуть замінити одне одного, це дуже важливо. Адже ми працюємо в команді.

 Працівники хворіють, йдуть у відпустки, тоді збільшується навантаження на тих, то залишився. Якщо є взаємозамінність, якщо людина, котра звикла йти за вирішенням свого питання до керівника, отримує послуги безпосередньо від керівника, це корисно і для людини.

У своєму трудовому житті я була і диспетчером, і адміністратором залу, і фахівцем по роботі з роботодавцями, і начальником відділу, тому працювати з клієнтами, вирішувати їх питання, консультувати  – для мене досвід не новий. Тепер додала до цього списку ще й роботу реєстратора.

Важче, ніж реєстратору,  працювати кар'єрному раднику, бо саме він приймає рішення про надання статусу безробітного, призначення виплат, заповнює більше документів, проводить поглиблене профіліювання клієнтів, складає індивідуальний план працевлаштування. І буває, не вистачає регламентованого часу на прийом, якщо людина хоче більше розповісти про себе, або звертається вперше і треба вносити в базу всю її трудову діяльність.

У нашій Гадяцькій міськрайонній філії зараз працюють три реєстратора, адміністратор, інші шість співробітників працюють як кар'єрні радники. Зараз на кар'єрних радників збільшується навантаження, оскільки на одному з великих підприємств нашого регіону звільнили людей і вони всі йдуть до нас.  

Загалом враження від практики роботи реєстратором у мене позитивні. Служба зайнятості постійно розвивається, і директор теж повинен розвиватися.
Серед зауважень і пропозицій я б озвучила те, над чим треба працювати: удосконалювати  нашу єдину інформаціно-аналітичну систему ЄІАС, приділяти більше уваги людині, вміти співпереживати, це має бути на першому місці. Ситуації бувають різні, і люди реагують по-різному на той факт, що прийшли в службу зайнятості. Тож ми маємо бути трохи психологами. Все у нас вийде!