
Кілька років тому підприємниця Марина Марченко із селища Шишаки Полтавської області, в силу різних обставин, змушена була закрити власний ресторан, який успішно працював чотири роки у невеликому селищі Шишаки Полтавської області.
Все сталося під час ковіда - тоді багатьом довелося затягувати тугіше пояси, але Марині це особливо боліло, бо ресторан був втіленням її Мрії. Марина згадує: ще з початку ковіда стало зрозуміло, що бізнес доведеться трансформувати у якісь нові форми.
Пані Марина не здалася. Ідея лежала на поверхні: якщо ходити по ресторанах не можна, люди влаштовуватимуть гастро-свята вдома.
Надихнула донька - любитель ролів.
А починалося все саме з маминих ролів, які вона готувала для доньки - шанувальниці японської кухні. Звідси й пішло «Мама сушист», але вже - як Торгова Марка.
Поза тим вже були і постійні клієнти, які раніше часто замовляли у неї СУШІ.
І Марина ризикнула: СУШІ з першого погляду не притаманні для української глибинки, але в неї вийшло. Сьогодні по страви від «Мами сушиста» приїжджають з усього району, а Марина будує свою поки що міні-імперію страв з різних країн світу.
Бізнес-ідея пані Марини полягає у масштабуванні закладу «MAMA SUSHIST».
Нині Марина розширює свій бізнес: є зона мангалів, торговий вагончик, літній та дитячий майданчики, альтанки. Можливо, також буде хостел.
В її меню вже давно не лише суші, але й піца, шашлики, овочі-гриль, люля-кебаб та інші страви. Крім того в Меню присутні ще й «забуті наїдки та напої Гоголівських героїв».
Тож як каже «мама-сушист», отримати кошти гранту на масштабування Бізнесу - це не проблема; це завдання. І жінка з цим впевнено справляється.
Поза тим Марина МАРЧЕНКО є учасником державної програми «Власна справа».
Отримала позитивне рішення щодо надання мікрогранту у розмірі 250 тисяч гривень.
На отримані кошти підприємиця придбала наступне обладнання:
- Холодильну шафу;
- Теплову вітрину;
- Холодильну вітрину;
- Рисоварку;
- Кавомашину;
- Гриль GoodFood ECG20RR;
- Електрогриль (для роботи на відкритому просторі);
- Набір ножів LEO LEGACY;
- Термопот Profi Cook PC-HGA 1111;
- Вуличний газовий обігрівач Elegance 8 кВт;
- Стільці для закладів громадського харчування;
- Бензиновий генератор;
- Power Bank XO PR168 - 50000 mAh з ліхтарем та аварійним освітленням;
- Рекламну вивіску;
- Систему відеоспостереження;
- Апарат для приготування гарячих напоїв.
В чому полягає унікальність Шишацького Бренду «MAMA SUSHIST»?
Як підприємниці вдалося залучити таку велику клієнтську базу у 4-ри тисячному селищі Шишаки?
Підприємницю непогано знають у селищі. До того ж вона ніколи не халтурила на кухні.
Марина каже: «Людей притягуть не так СУШІ, як мій Бренд «MAMA SUSHIST». Люди йдуть не за СУШІ - вони йдуть до мене». Головне - це душа Бренду, бо особа кухаря важливіша за страву!»
А вислови Марини швидко стають крилатими у Шишаках: «Дуже хочеться схуднути, але поки що немає жодної можливості».
І зі складнощами воєнного часу жінка справляється, хоча зізнається: буває зовсім непросто.
Марина Марченко пояснює: запустити новий бізнес можна навіть у часи війни. Головне - збудувати свій Бренд.
«Раніше все було на мені: все робила сама, а сьогодні безпосередньо кухнею вже не займаюся. Також навчаю людей, як побудувати бізнес із нуля», - розповідає жінка.
До слова сказати пані Марина є авторкою онлайн-проєкту «СУШІ: від «нуля» до відкриття власної справи».
«Я обожнюю процес приготування СУШІ. Завжди із захватом спостерігаю за роботою професіоналів та прагну вдосконалити свої знання та навички. СУШІ - це не просто їжа, а справжнє мистецтво. СУШІ - це любов в кожному шматочку. Мій УСПІХ - це тільки 30% таланту і 70% впертості. Стати професіоналом у будь-якій галузі може кожен, головне бажання. Наразі дуже важко, але навіть у таких умовах я дивлюся у майбутнє з високо піднятою головою!», - ділиться секретом свого успіху пані Марина.
Завдяки службі зайнятості всі зацікавлені особи знайшли свої плюси в цій справі: підприємиця - фінансову підтримку для розвитку свого бізнесу, а вдячні клієнти - можливість скуштувати суші, піцу, шашлики, овочі-гриль, люля-кебаб та інші страви.!
Час розвивати своє. Перетворюйте Бізнес-ідеї в проєкти. Бо ми і є економіка.
А тим, хто ще не встиг скористатися активними програмами служби зайнятості, бізнесмен радить не зволікати та звертатись до центру зайнятості, бо програми фінансової допомоги дійсно працюють та допомагають бізнесу!